keskiviikko 28. syyskuuta 2011

Aivan ku talous ois luonnonvoimat, jota ei voi kontrolloida.

Koin eilen pienimuotoista asennevammaisuutta, joka kostautui sitten tänään yhteiskuntaopin kokeessa. En lukenut tarpeeksi ja koe meni ihan päin perämettiä. Ja vaikka mä olisinkin lukenut, niin ei se olis mitenkään merkittävästi auttanut. Olisi mennyt pelkäksi "haukionkalahaukionkala"-pänttäämiseksi, josta ei ole mitään hyötyä. Taloustieto kun ei oikein ole mun heiniä...


Itse asiassa mä olen sitä mieltä, että just siksi maailmantalous on sekaisin, koska nää asiat on näin vaikeita. Kuka näistä muka oikeasti jotain ymmärtää? Olisin voinut vaan ulkomuistista heittää Fintelligensin Megafonin lyricsit konseptipaperiini ja samalla kertoa, mitä mieltä mä oon taloudesta, politiikasta ja nykymaailmasta ylipäätään.


Ääh, ei tästä sen enempää, koko koe oli niin masentava. Toivottavasti pääsen edes läpi. :D Mulla on jäljellä enää ruotsin ja enkun kokeet, ja ne menee ku vettä vaan. Tulee oleen kyllä melko helppo koeviikko mulle, kun on vaan 3 koetta. Tai no, historiasta tarvis tehdä vielä tutkielma, mutta sitä mulla on onneks vielä aikaa tehdä.



Pistin eilen pitkästä aikaa tilauksen CDONiin, nimittäin Ihmisten Puolue-dvd:n! Se on ihan mahtava sarja, suosittelen! Linkittämäni video on sarjan parhaimmistoa.

Oikeestaan jokainen Ihmisten Puolueen jakso on omalla tavallaan hyvä, joten niitä on aina hyvin paha eritellä... Ja okei, vaikka äsken juuri kritisoin hieman politiikkaa noin yleisesti, niin silti tämä sarja on loistava, koska se on satiiria poliitikasta ja kaikki jäsenet edustavat eri aatteita: mm. Hannes edustaa vasemmistolaisuutta, Topi-Petteri oikeistoa, Päivi omaa hieman perussuomalaisia sävyjä ja Regina hieman vihreitä piirteitä. Itse olen täysin puolueeton, mitä tulee politiikkaan, mutta tykkään tästä sarjasta ihan hirmuisesti.

Suosittelen katsomaan tämän jakson jos ja kun alatte tutustua tähän sarjaan, sisältää paljon hyvää asiaa ja avaa kaikkien henkilöiden omaa persoonaa.



(28.9.) Koeviikko, part 2. Tänään oli ruotsin koe. Luulin, että oltais tehty ihan normaali lukion lomakekoe, mutta ei, me tehtiinkin tämän syksyn yo-kokeen kirjallinen osa. Voi morjens kun oli vaikee. Ja mä tein turhaan 2 kirjoitelmaa, kun vain 1 oli pakollinen. No mutta, katotaan mitä tulee, kyllä mä siitä ainakin läpi pääsen...


Jäljellä on enää enkku, joka ainakin menee kun vettä vaan ja sitten olis eka koeviikko purkissa! Ootan jo ihan innolla perjantaita: on PALKKAPÄIVÄ! Meen myös aamupäivällä kentälle ja illalla ystävän läksiäisiin. Ihana ja varmasti hieman haikea päivä tiedossa (läksiäisten vuoksi siis), toivottavasti ei tule mitään merkittäviä muutoksia...


Pitäs äidin kans kiertää ympäriinsä hakeen Vaihtorinki-ostoksia, mm. yks ihana violetti laukku, 5 kaunista vyötä ja juhlava violetti toppi. Tietämättömille tiedoksi, että Facebookissa on kaikenlaisia Vaihtorinki ja Myydään/Ostetaan/Annetaan/Vaihdetaan-ryhmiä (MOAV), jotka on tavallaan kirppiksiä netissä. Sinne laitetaan kuvia myyntiin menevistä tavaroista ja niistä maksetaan rahalla tai vaihdetaan johonkin myyjän haluamaan juttuun. Me ollaan yleensä vaihdettu meiän arvoltaan pieniä tavaroita suklaaseen. :D


Ääh, tänään ei oikein tullut mitään oikeeta asiaa, sori. Lisään loppuun vielä päivän biisin.



See ya next time.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti